Académicas de Diseño UDD forman parte de la organización de Conferencia Adim2019, en Londres

Úrsula Bravo y Catalina Cortés fueron invitadas a colaborar en la definición y desarrollo del track Design literacy enabling critical Innovation practices.

Las académicas de la Facultad de Diseño Úrsula Bravo y Catalina Cortés han sido invitadas a formar parte de la organización del track o línea Design literacy enabling critical Innovation practices, de la conferencia de The Academy for Design Innovation Management, ADIM2019, que se llevará a cabo en Londres, entre el 19 y el 21 de junio del año próximo.

El encuentro será acogido por la Universidad de Loughborough, sede Londres, en colaboración con socios internacionales de ADIM, como el Politécnico de Hong Kong, Delft University of Technology, Oslo Metropolitan University y la Universidad Técnica de Oriente Medio.

El equipo organizador de este track está liderado por Liv Merete Nielsen, de Oslo Metropolitan University (Noruega) y cuenta con la participación de Eva Lutnæs de la misma universidad, Mia Porko-Hudd de Åbo Akademi University (Finlandia), Rita Assoreira Almendra de la Universidad de Lisboa (Portugal) y Erik Bohemia de Loughborough University (Reino Unido).

Los artículos seleccionados podrán ser incluidos en el número especial de la revista FormAkademisk.

El track Design literacy enabling critical Innovation practices llama a los investigadores a explorar los siguientes puntos:

– ¿Cómo el desarrollo de la alfabetización en diseño puede apoyar la innovación crítica y a los problemas sostenibles?

– Alfabetización de diseño desde un nivel preescolar hasta un nivel universitario.

– El potencial de alfabetización en diseño para apoyar enfoques colaborativos y experimentales de proyectos entre: inversores y diseñadores, público general y diseñadores, niños y diseñadores.

– Cómo la educación en diseño para el público en general puede representar tanto una base para la educación en diseño profesional como una precalificación para el desarrollo de competencias para la toma de decisiones y la innovación crítica

– ¿Cómo podría la Alfabetización en Diseño influir en los problemas de sostenibilidad en la sociedad?

– ¿Cuáles son los desafíos del diseño profesional, cuando todos quieren diseñar?

La conferencia ADIM 2019 estará organizada en torno a 36 tracks agrupados en 6 grandes temáticas:

1. Social Impact Transformation

1.a Transformation of the ageing society and its impact on design

1.b Re-Designing health: transforming systems, practices and care

2. Transforming Design Perspectives

2.a Decolonising knowledge to transform societies

2.b Design & democracy

2.c Gender of/in design practice and profession

2.d Power and politics in design for transition

2.e Design innovation and philosophy of technology: the practical turn

3. Transforming design values

3.a Moving Beyond Existing Economic and Social Models through Design

3.b Measuring and communicating the value of design

3.c Design policy: understanding regional and national innovation ecosystems

3.d How does design express value?

3.e Service organisation and design management

4. Design, Innovation and Business

4.a Effective design leadership

4.b Designerly ways of innovating

4.c Transformation IN and BY design thinking

4.d How is business shaping design? Explorations of the contextual environment and its effects

4.e Co-creation and organisational ambidexterity (O.A.) as an innovative framework for the service industries

4.f Strategic design of sustainable business models

4.h Uncovering organisational practices of design businesses

4.i Is design thinking transforming organizations or the design discipline?

4.j Experience Design: Method and Evaluation

4.k The relationship between designer, ecosystem and disruptive innovation

5. Mitigating Complexities with Design

5.a Transforming complexities through design in collaborative community-based processes

5.b Strengthening the design capabilities of professional organisations in a complex world

5.c Transformation of design entrepreneurship within complex systems

5.d Impact of digitisation on transformation of Service Design Systems

5.e Seeking signification in transformational times: design semiotics and the negotiation of meaning

5.f Transformation by strategic design: design roadmapping and creative foresight

5.g Design with foresight: strategic anticipation in design research

5.h Creative confidence – transforming individuals and organisations through design

5.i Epistemological strategies in design and management Research

5.j Innovation through design for meaning

6. Transforming Design innovation education

6.a Materiality in the digital age

6.b Design literacy enabling critical Innovation practices

6.c Entrepreneurship in design education

6.d Real-world design futures and directions

¡Te invitamos a postular!

 

Compartir